Sunday, June 26, 2016

මා අදහන දහම හා බෙෘද්ධාගම පිළීබදව

මා බැතිමත් රෝමාණු කතෝලිකයෙක් වෙමි. මා පිය උරුමයෙන් මට ලැබුන මෙම දහමට බැති සිතින් ගරු කරන්නෙමි. මාගේ ජීවිතයටත් වඩා මා මාගේ දෙවි පියානන්ට ආදරය දක්වමි.ඒ මා කුඩාකල සිට පිය උරුමයෙන් මා හට දායාද වූ බැවිනි. මා නිසා මෙන්ම අප නිසා දිවි පරිත්‍යාගය කරන ලද ජේසුස් වහනසේට අප සදා කාලයටම නය ගැති වෙමි.එය එසේ වුවද බුදු දහම පිළිබදව පවා මා විශ්වාසයක් මෙන්ම මහත් ගරුකිීමක් මාගේ හිත තුල ඇත.



බුදුහිමියන් ජෙසුස් වහන්සේ මෙන්ම සෑම ආගමික නායකයෙකුටම විශ්වයේ සත්‍ය හා නීතිය පිළීබදව මනා දැනුමක් තිබී ඇත.ඒ පිළීබදව යම් අයෙකු කුමන මතයක් දරන්නේද?ඒ එම අයවලුන්ගේ දැනීම හා විශ්වාසය අනුවම පමණක් වේ.
ජේසුස් වහන්සේ ප්‍රේමය මහජනතාව අත බෙදා හැරිය අතර බුදු රජානන් වහන්සේ විසින්  මෛතීය දේශනා කරන ලදී.
 ආදරය දයාව කරුණාව සහ සමාව දීම  සැම ජනකාවකටම පොදුය. එබැවින් දෙවියන් වහන්සේ කිසිදු ආගමකට අයත් නොවන අතර රොමාණු කතෝලිකයෙක් හෝ බයිබල කාරයෙකුද පෙන්ත කොස්ත කාරයෙකුද නොවනු ඇත.එසේ වෙන් කොට හදුනන්නේ නම් එය පුද්ගලික වාසින් තකා දෙවි පියානන් බෙදා වෙන් කර ගන්නා බව මාගේ හැගීමය.
 අප දේශයට මෙම දහම පැමිණීම හා ව්‍යාප්ත විම පිළීබදව යම් යම් ගැටලුන් මතු වුවද එය එක්  අයවලුනගේ පුද්ගලික මති මතාන්තර යන්හි ප්‍රතිපලයක් ලෙසන් මා විසින් පෙන්වා දීමට කටයුතු කරමි. එලෙසින් සදහන් කරනු ලබන එකම පුද්ගලයා මා මිස වෙනත් කිසිවෙකුත් නොවන බව නම් සක් සුදක් සේ පැහැදිලි වනු නොඅනුමානය.  
මෙම දේශයට විදේශීය ආක්‍රමණයන් ඒමට වසර සිය දහස් ගනනකට පෙර සිටම මෙම රට තුල මෙම දහම ව්‍යාප්තව තිබු බවට හේතු සාධකයන් කොතෙකුත් ඇතත් ඒවා වල දමනු විනා එය ගොඩ ගැනීමට හෝ වර්ථමානයේ පවතින මෙම වැරදි අදහස නිරවුල් කිරිමට කිසිවෙකුත් ඉදිරිපත් නොවෙනු ඇත.
         මේ සදහා ඇති එකම  උදාහරණයක් වශයෙන් සදහන් කිරිමට හැක්කේ මෙම දේශය පෘතුගීින්  ලංදේශින් සහ ඉංග්‍රීසි ජාතින් විසින් ආක්‍රමණය කිරිමට පෙර පටන් අප පැරණී රජ දරුවන් විසින් රෝම අධිරාජ්‍යය සමගින් සම්භන්ධතා පවත්වා ඇති බවයි.
       එය බොරුවක් බව පෙන්වා දීමට උත්සාහ කරනා යම් අයෙක් වන්නේ නම් අප මාතෘ භූමියේ අතීත සිද්ධින්ද අමතක කරන්නා වු අයවලුන් මෙන්ම අප රටේ අතීතය විනාශ කරන්නා වූ අයවලුන් වශයෙන්ද අප රටට අතීතයක් නොමැති වර්ථමානයේ ඔහේ ඉබාගාතේ ඉදිරියට ඇදෙන රටක් වශයෙන් ඉතාමත් කණගාටුවෙන් වුවද සදහන් කිරිමට කැමැත්තෙමි.
          යම් අයවලුනට මේ පිළීබද ප්‍රශ්ණයක් වන්නේ නම් අප රටේ අතීතය සිහිකරමින් වර්ථමානයේ සිදුවන්නේ කුමක්ද යන්නද සිහිකරමින් අනාගතයට කුමක් වේද යන්න මෙනෙහි කරන්නේ නම් නිසි පිළීතුර තම සිත තුලට නිරියාසයෙන් ගලා ගෙන පැමිනෙන බවද මා විසින් සදහන් කරන්නෙමි.
   එසේම අප දේශය පාලනය කරනා රජ දරුවන් විසින් කරන ලද ඉතා අයහපත්  සිද්ධින්හි ප්‍රතිපලයක් ලෙසින් ආක්‍රමණයන් පැමිණී බව අප සැම දන්නා කරැණයි.එයද යම් කිසිවෙකු බොරුවක් වන්නේ යැයි සදහන් කරන්නේ නම් ඒ සදහාද හේතු සාධකයන් කොතෙකුක් ඇත.වර්ථමානයේ සිදුවන්නේද එයම නොවන්නේද යන්න මදකට කල්පනා කල යුතුයිඑසේ නොවන්නට වර්ථමානයේ පවා රජ දරුවන්ගේ එක් එක් පන්ති බේදයන්ට කොටු වෙමින් සිටිමට සිදුවන බව නොරහසකි.
    එම පන්ති බේදයන්  අතර රජුගේ රෙදි සෝදන්නා රදා කුලයටද අයත්ව සැම අයෙකුගේම රෙදි සේදිමටද?රජුට බෙර ගසන්නන් බෙර වායන් වශයෙන්ද?ගොවිතැන් කරන්නන් තවත් එක් කුලයකටද?වශයෙන් මහජනතාව බෙදා  වැඩ ගත් ආකාරයත් එම සේවය තම ජීවිත කාලයටම මෙන්ම පරම් පරා ගනනකට කරන්නට සිදුවීම කෙතරම් අපරාධයක්ද යන්න මදකට සිහි කල යුතුය. මෙය කෙතරම් පහත් ක්‍රියාවක්ද යන්න මදකට මෙනෙහි කරන්න මාගේ මතකය තිබෙන තාක් කලක් එය අමතක කිරිමට මට නොහැකි වන්නා සේම මෙම බොරුවන්ද පෙන්වා දීම මාගේ එක් කටයුත්තක් වනු ඇත.
 ආගම් පතුරවන ලද සාස්තෘවරයන් කිසිවෙකුත් එය බෙදා වෙන් කරමින් පැහැදිලිව දේශනාවන් කර නොමැති අතර එය එක් එක් ජාතීන් විසින් බෙදා වෙන් කර ගැනීමට යාමෙන් මහත් විපතක් මෙම ලෝ තලය තුල   වර්තමානයේ දක්නට ලැබෙන්නා සේම අනාගතයේදී තව තවත් විශාලව ජාතීන් අතර මහත් විරසකයන් ගොඩ නැගෙන බව නම් සදහන් කල හැක.
     එය පිළීගත යුතු සත්‍යයි එසේ නොවන්නේ යැයි යමෙකු තර්කයන් ඉදිපත් කරන්නේ නම් ඒ සදහා පිළීතුරු දිමට මා නොපැකිලෙමි. විශේසයෙන් ඉතා යහපත් දැහැමින් අප රට පාලනය කරමින් රට ජාතිය ආරක්ෂා කරන ලද රජ දරුවන් අප දේශය පාලනය කර ඇති අතර ඉතාමත් කෲර අන්දමින් මිනිසුන් තලා පෙලමින් රට පාලනය කර ඇති බව දන්නා කරුනය.
       රට පාලනය කිරිමට රජ දරැවන් කුලල් කා ගන්නා අතර එහි ප්‍රයෝජන වශයෙන් දක්නට හැක්කේ වෙනත් රටක ජාතින් විසින් මෙම රට ආක්‍රමනය කිරිමයි ඒ අනුව මා අදහන දහම මෙරටට පැමිණීම සදහන් කලද එය කිසි විටකත් මා විසින්ම පිළීගැනීමට සුදානම් නැත එහෙත් අතිතය වර්ථමානය දෙස බලමින් සතුටට පත් වන්නේ ජේසුස්  වහන්සේ  හදුනා ගන්නට ලැබීම මතය.වර්තමානයේ සිදුවන්නේද එයම බැවින් සත්‍ය අප හදුනා ගත යුතුය.
           බුදුන් වහන්සෙගේ දර්ශනයටද මා ගරු කරන්නෙමි.  බුදුන් වහන්සේද බෙෘදධයෙකු නොවන අතර මෛත්‍රීය ලොවට බෙදා දිම සදහා මෛත්‍රිය හදුන්වා දිම සදහා මුලිකත්වය ගත්තද එසේ කටයුතු කරනු ලබන්නේ කීයෙන් කී දෙනකුද යන්න සැලකිය යුතුය.
     ශ්‍රී ලංකාව බුදුනගේ දේශය වශයෙන් හදුන්වුවද..එසේ හදුන්වා දීම අනෙක් රටවල් වෙත එය පෙන්වා දිමට තරම් එම දර්ශනයෙන් ප්‍රයෝජනයන ගන්නා ලද අදහන්නන් සමත් වී නොමැති බවට හෙදම සාධකය වන්නේ අප රටෙහි ඇති දේශපාලනික කුලල් කා ගැනීමයි.. එය කණගාටුවට කරුණක් වන අතර එය අදහන දහමටද නිගරුවක් වනු ඇත.
   බුදුන් වහන්සේගේ බොධිශත්ව ගුනයන් ගෙන් කිසිදු ගුණයක් නොමැති විශාල පිරිසක් අප දිවයින තුල දිවි ගෙවිම මෙන්ම රට පාලනය කරනු ලබන පාලකයින්ද? අප රටේ පරිහානියට ලක් කිරිමද මෙම දහම් දිවයිනට මහත් හානියක්ව ඇත.
මා විසින් බුදුහිමියන් විසින් දේශනා කරන ලද පන්සිල් පද පහ මෙන්ම බෝධසත්ව පැතුම්  විශාල වශයෙන් අනුගමනය කිරිමට උත්සාහයන් දරනු ලබන අතර ඒ තුලින්ද විශාල පල ප්‍රයොජනයන් ගෙන ඇත.එහෙත් බුදුන්ගේ දර්ශනය මහත්සේ අදහන්නවූ අයවලුන් අතර මෙම බෝධිශත්ව පැතුම ඇත්තේද යන්න සිහිකල යුතුමයි.
1. බිය ජනක දේට අභිතව මුහුණ දෙනවා විනා එයින් සැගව පලා යාමට මට ඉඩ නොහරින්න.
2. ප්‍රශ්ණ ගැටලු වලින් මාගේ සිතපසු බාන්නට දෙන්නේ නැතිව එම ප්‍රශ්ණ ගැටලු වලට සාරථකව මුහුණ දීමට ආත්ම ශක්තිය මා වෙත ලබා දෙන්න.
2. ස්ව ශක්තිය මත පිහිටා කටයුතු කරනවා විනා අන් අයගේ පිහිටෙන් නැගී සිටිමට මට ඉඩ නොහරින්න.
3. අනියත බියකින් වැද වැටෙනවා වෙනුවට ජිවිතය අවභෝධ කරගෙන එය දිනා ගැනීමට හැකි ශක්තිය ලබා දෙන්න.
මේ පිළිබදව දිනපතා මෙනෙහි කරන්නේ නම් නිවරද්ද කුමක්ද යන්න අවභෝධ වනු ඇත. එහෙත් එය එසේ නොවීම පිළිබදව මහත් සේ කණගාටුවට පත් වුවද ඇත්ත ඇති සැටියෙන් කියා දීම මෙන්ම ඒ පිළිබදව කිසිදු බියක් මා තුල පැන නැගෙන්නේද නැත.
      එසේම පැහැදිලි සිතකින් සහ යහපත් මනසකින් වර්ථමානය දෙස බලන්නෙකුට පෙන්වා දීමට හැකි එකම කරුනක් නම් මෙම දිවයින විදේශීය ජාතීන් විසින් ආක්‍රමණය නොකර සිටියේ නම් වර්ථමානය වන විට අප දිවයිනද වෙනත් ආසියාතික රටවල් මෙන් මුස්ලිම් රාජ්‍යයක් වී ඇති බවය.
          බටහිර ජාතීන් මෙම රට ආක්‍රමණය කිරිමේ හේතුවෙන් මුස්ලිම් ජාතිකයින් මෙම දිවයිනට විශාල වශයෙන් නොපැමිණී අතර ඔවුන් එම කාලය වන විට බෙෘද්ධ රාජ්‍යයන් වු ඇප්ගනිස්ථානය.ඉන්දුනීසියාව වැනි රටවල් තුලට සංක්‍රමණය වෙමින් වර්ථමානයේ මුස්ලිම් රාජ්‍යයන් දක්වා වර්ධනය කර ගනිමින් ඇති ආකාරයත් අපට දැන ගැනීමට දැක ගැනීමට හැක.
           එසේ නම් එම සත්‍යයන් අප විසින් පිලිගත යුතුමය.සත්‍යය පිලි ගැනීම නොපිලි ගැනීම පිළිබද කිසිදු ගැටලුවක් නොමැති වුවද ස්භාවධර්මයාට බොරු කීමට හෝ පෙන්වා දීමට කිසිවෙකුටත් නොහැකි වන බැවින් එසේ කරමින් සිටින්නේ නම් එය ජාතියක් වෙනුවෙන් කරන්නවූ මහත් අපරාධයක් වන බවද,ඒ සදහා අනාගත පරපුරටම උත්තර සහ එහි ආදීනයන් වලට මුහුණ දීමට සිදුවන බවද දන්වා සිටිමට කිසි විටකත් මා නොපැකිලෙමි.
              සෑම ආගමකටම ජාතියකටම පොදු කරුණක් වන්නේ දැහැමින් දිවි ගෙවිමයි එහෙත් එසේ සිතනා අයවලුන් ඇත්නම් එම ප්‍රමාණය ඉතා අතලොස්සක් වන බව මා සදහන් කරන්නෙමි.
     යහපත් සිතුවිල්ලෙන් දිවි ගෙවනා ජාතියක් ආගමක් ඇති රටක් වන්නේ නම් ප්‍රඥා වන්තයින්ගේ බිහි විමේ සිට රටක සංවරධනය දක්වාම ස්භාවයෙන්ම සාරථක ප්‍රතිපල ලබා දිමේ ක්‍රමය මා විසින් අත් විද ඇත
එය සත්‍යයකි නිවරදිය.
බුදුදහමේ පන්සිල් පද මෙන්ම රෝමාණු කතෝලික ආගමේ ඇත්තේ පනත් දහයකි.මේ  ක්‍රම දෙකෙහිම ගැබ්ව ඇත්තේ එකම  දෙයක බැව් පසක් කර ගත හැක්කේ යහපත් මනසකින් බලන්නෙකුට පමණක් වනු ඇත.
කෙසේ වෙතත් විශ්වය ආම්භයේදී සෑම මනුස්‍යෙයක්ම එකම ජාතියක එකම ආගම වු බව අප විසින් පිළිගත යුතු සත්‍යයි..කුමන ආගමක් දහමක් ඇදහුවද ඔවුන් උප්පත්තියෙන් ආගමක් කරපින්නා ගන්නේ තම මව් පියන්ගේ ඇදහීම් සහ ඔවුන්ගේ තෝරාගැනීම් අනුවයි.මේ සැම අයෙකුම විශ්වයට ජිවියෙක් පමනක්ම වනු ඇත.එම සත්‍යය කෙදිනෙක හෝ ජය ගන්නවා ඇත යන්න මගේ විශ්වාසයයි.එය විශ්වය විසින්ම ඉටුකර දෙන තෙක් අපිට බලා සිටිමට සිදුවන්නේ මිහිපිට ජීවත්වෙන මිනිසා විසින් ජාති කුල මල ආගම් වශයෙන් බෙදීමේ උපරිම සීමාව දක්වා ගමන් කරමින් සිටිනා බැවින් හා ඒවා බෙදා ගනිමින් මිනිසුන් ඇන කොටා ගන්නා බැවිනි.
බුදු දහම තුල මෙන්ම මා අදහන දහම අනුවද යම් සත්‍යයක් ඇති බව මා දන්නා අතර එය ගෙනීමට ලැබීම පිළීබදව මා සතුටටපත් වෙමි.ඒ මාගේ පිය උරුමයෙන්ය..එහෙත් ශ්‍රී ලාංකීකයෙකු වෙන බැවින් මා බුදු දහමද ඉගෙනීමට හා අධ්‍යයනය කිරිමට ලැබීම මා ලැබූ මහත් භාග්‍යයක් ලෙසින් සලකමි.යම් අයෙකු ඒ පිළීබදව තර්ක විතර්කයන් ඉදිරිපත් කිරිමට පෙළබීමට හැකියාවක් ඇතත් මා විසින් අත්දැකීම් හා ප්‍රතිපලයන් ලබා ඇති බැවින්ද එය මාගේ අදහස බැවින්ද තර්ක විතර්කයන් මාගේ මනසින් බැහැර කිරීමට කිසි විටකති පසුබට නොවෙමි.


මගේ එකම පැතුම......සහ........කැපවීම ......
 මම වගේ....දුප්පතෙකුව ඉපිද ...... දුක් කම්කටොළු......අසාධාරණයන් වලට මුහුණ නොදි .........ජිවිතය ගොඩනගන්න .....මගේ දරුවන්ටත්..... ඒ වාගේම.... මම ඉපදුන ගමේ මෙන්ම .....රටේ  දුප්පත් දරුවන්ටත්  මට හැකි පරිදි ...... හෝ ....අවම වශයෙන්... වචනයකින් හරි  සහයක් විම..... 


...............ටිකක් දිගයි කථාව ඒ උනාට කරන්න දෙයක් නැහැ......කවදා හරි එක් අයෙකු හෝ බැලුවනම් ඒ මට ඇති.....
 ජිවිතයට මුහුණ දීම.......ඇත්තම ඇත්ත කතාවක ආරම්භය පමණයි...... 
...වැදගත් වේවි කවදා හරි.... 



            
                  

No comments:

Post a Comment